Chiang Mai, Bangkok, Phuket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Bergstra - WaarBenJij.nu Chiang Mai, Bangkok, Phuket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Bergstra - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, Bangkok, Phuket

Door: lippenbalsum

Blijf op de hoogte en volg Tamara

25 April 2012 | Thailand, Bangkok

Daar was ik weer..
Laatste avond Chiang Mai wezen stappen met een paar Thaise mensen, de Nederlander, de Belg en Shawn.
T was erg gezellig! De volgende morgen uitgecheckt en een beetje rustig aangedaan totdat ik opgehaald werd om 18.00 uur. Daarna met de bus naar Bangkok gegaan. T was een gezellige rit want er zat een gezellig meisje naast me die uit Canada kwam. De andere mensen waren niet zo gezellig want om 20.00 uur wilde ze al dat we sitl waren... beetje kunnen slapen en toen kwam ik om 4.30 uur aan in Bangkok. In Bangkok de taxi gedeeld met een soort van Belg naar het vliegtuig toe. Om 5.15 uur was ik al op het vliegveld terwijl mijn vliegtuig pas om 11.45 naar Puke vloog. Ik voelde me zo brak en het duurde zo lang... Bij de vertrekhal raakte ik aan de praat met 3 jongens. 2 uit Oman en 1 uit Qatar. Nadat het vliegtuig was gepland zeiden ze dat ze met een minibus naar het hotel werden gebracht en of ik ook mee wilde komen. Ik legde uit dat ik niet naar een hotel wilde maar ze zeiden allemaal kom nou maar, komt wel goed en dan kan je daar verder kijken. Aangekomen bij het hotel zag ik ernaast een guesthouse maar wel 1 voor 700 Bath per nacht. Was een beetje duur maar voordat ik het wist had Said (uit Qatar) al betaald... Die avond met ze op stap geweest. Super chique uit eten geweest, heb krab, kreeft. mosselen, oesters en weet ik het wat allemaal op. Rekening was 4500 Bath maar weer hoefde ik niks te betalen. Voelde me er echt niet prettig bij maar goed. Daarna gingen we Shisha roken en daarna stappen. Ze zeiden dat ze de volgende dag naar het strand gingen en of ik mee wilde. Dat wilde ik maar op een gegeven moment kwamen we op een plaats aan waar de boot ging. Ik vroeg me af wqat het allemaal te betekenen had want ik dacht dat we gewoon naar het strand gingen. Het bleek dus om een 2 daagse excursie te gaan van 3500 Bath per persoon. Dat werd ook even voor me betaald..
Die dag naar een paar eilanden geweest waar verschillende films zijn opgenomen. Ik weet allemaal niet meer welke eilanden allemaal. Rond 16.00 uur kwamen we weer aan bij de hotel. Ik nam een douche en ging even een uurtje slapen. Normaal kan ik overdag echt niet slapen maar ik was zo moe. Die avond heb ik een beetje rond gewandeld en toen maar op tijd gaan slapen. De volgende morgen moesten we weer om 07.30 uur vertrekken dus weer vroeg op. We gingen nu weer naar wat eilanden en snorkelen. Dat was wel echt super! Ik heb weleens gedoken maar toen heb ik niet zulke mooie dingen en zoveel mooie vissen gezien als nu. Het was adembenemend en ze zwommen allemaal net langs me. Dat was super! Toen naar een eiland gegaan dat zo ongeloofelijk mooi was. Zo'n wit strand en zo'n mooie blauwe zee. Dit heb ik alleen eerder nog maar in folders gezien. De rest van de dag was ook mooialleen toch vond ik dat toeristische niks. Met een boot vol toeristen gingen we en overal waar we stopten zagen we veel toeristen.
Om 17.30 uur kwamen we aan bij het hotel en de 2 jongens uit Oman vertrokken weer naar Bangkok. Die andere jongen had zijn vlucht omgeboekt om nog een dag langer in Puket te kunnen zijn. Daar baalde ik wel een beetje van want ik wilde de volgende morgen vertrekken naar een ander eiland. Nu voelde ik me toch wel een beetje verplicht om nog een dag in Puket te blijven. Ook had hij weer een hele dag met activiteiten gepland. Ik vertelde hem dat ik het geld er niet voor had want dit was niet mijn doel van mijn reis. Hij zorgde er weer voor maar ik voelde me er zo klote over.
Die volgende morgen kregen we eerst een hele tour door Puket en daarna bracht hij ons bij verschillende activiteiten. Eerst een olifantentour van 800 pp wat nergens op sloeg. Die gids was te stoned voor woorden en we stonden meer stil dan dat we bewogen terwijl ik die olifanten rit in Pai had gedaan voor 300 Bath voor een uur wat echt super was. Toen een cobrashow. Dat was ook een kwelling want vond t super zielig voor de slangen, ik snap niet dat toeristen daar van kunnen genieten want het was gewoon de hele tijd de slangen stangen en net op tijd weg duiken zodat ze net niet gebeten werden. Toen een monkeyshow. Je zag al die aapjes in super kleine kooien zitten en dan moesten ze precies doen wat die vent zei, op een fietsje rijden, duiken, met een bal spelen enz. echt verschrikkelijk. Ook kon je dan op de foto met de slangen en de aapjes maar dat heb ik allemaal niet gedaan. Ik heb nergens aan meegewerkt uit principe. Je moest allemaal activiteiten doen met die beesten maar dat heb ik dus niet gedaan dus ik was ook niet heel gezellig voor Said maar ik kon wel janken. Ik ben hier in Thailand om het land te zien en nu ben ik al een paar dagen in een super toeristisch gebied en doe alleen maar toeristische activiteiten met superveel toeristen en dan nog eens die zielige shows en het feit dat die gozer zoveel voor me betaalde. Daar voelde ik me ook al een paar dagen zo slecht over. Normaal laat ik nooit iemand voor me betalen en ken er echt niet tegen als iemand dat wel doet. Ik wil zelfstandig en onafhankelijk zijn en dat ben ik normaal ook, ik vraag nooit iemand om hulp en nu dit. Op een gegeven moment trok ik het echt niet meer en moest me zo inhouden niet te gaan huilen dat ik tegen hem zei dat ik terug wilde. Ik vond het alleen zo lullig voor hem want hij had een dag extra genomen in Puket. Uiteindelijk heb ik wel wat dingen betaald maar lang niet zoveel als hij uitgegeven had aan mij.
Nu zie ik maar weer dat ik echt een hekel heb aan die toeristische dingen. Ik heb al heel veel gezien in het land en heel goedkoop geleefd en dat was echt super. Het een soort van sport om zo weinig mogelijk uit te geven en alles zo goedkoop mogelijk te doen maar toch veel te zien en te beleven en tot nu toe ging dat super. Nu is er in een paar dagen heel veel geld uitgegeven maar kon er niet van genieten. Alleen van t snorkelen en het karten. Dat was ik even vergeten te melden. We hebben ook gekart, dat was wel echt super. Ik was veruit de snelste met 20 rondes in 10 minuten. Had ook de snelste tijd van de dag. Dat was echt vet, zo hard mogelijk racen.
Said is vandaag vertrokken en daar ben ik echt blij om, nu kan ik weer mijn eigen ding doen.
Morgen naar Gabrielle toe in Puket, naar een goedkoper guesthouse dus ook want dit is echt te duur 700 Bath per dag. Ik blijf toch in Puket. Heb geen zin meer om voor een paar dagen nog ergens anders heen te gaan en weer alleen te zijn.
Ik ben niet meer naar de dokter geweest voor een tentanusprik. Te lui.. misschien in NL er even na laten kijken en misschien dan nog een prik als het kan. xx

  • 25 April 2012 - 13:27

    Hennie:

    Super verslag hoor,ja voor die dieren is het een kwellerij.
    Niet teveel aandenken,geniet nog de laatste dagen daar.

    Groetjes

  • 25 April 2012 - 16:41

    Miranda:

    Hey tamaar, Leuk verslag weer. Zielig hé voor die dieren!!! Goed van je dat je er geen cent aan heb uitgegeven. Geniet nog even van je laatste dagen, en doe lekker wat je zelf het leukste vind. Ik vind je een stoer wijf!!! Tot snel
    xx miran

  • 25 April 2012 - 22:11

    Truus:

    Hoi Tamara, geniet van jou verslagen, je schrijft heel beeldend, ben blij dat je niet van die toeristenplekken houd want je verhalen van het land zelf en de mensen zijn echt boeiend. Geniet ervan en pas goed op jezelf he. xx Truus

  • 26 April 2012 - 09:54

    Connie:

    Wat heb je weer veel mee gemaakt zeg! Aah echt zielig voor die dieren inderdaad.. Geniet nog even van je laatste daagjes, voor je het weet is het weer voor bij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Nov. 2010
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 41122

Voorgaande reizen:

20 November 2010 - 30 November -0001

De wereld rond

Landen bezocht: