Uganda - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van Tamara Bergstra - WaarBenJij.nu Uganda - Reisverslag uit Uganda, Tanzania van Tamara Bergstra - WaarBenJij.nu

Uganda

Door: Tamara Bergstra

Blijf op de hoogte en volg Tamara

11 November 2012 | Tanzania, Uganda

Lieve mensen,

Zaterdagavond vloog ik naar Uganda.
Rond 09.00 de volgende morgen kwam ik aan. Ik keek naar buiten en zag
typisch Afrikaanse bomen, ik liepo naar binnen en ik zag allemaal
Afrikanen, ik haalde mijn neus op en ik rook Afrikaanse mensen. Ik ben
in f*cking Afrika!!
Ik ging mijn bagage halen. Het duurde en het duurde en toen ik een
koffer voor de tweede keer voorbij zag komen ging ik toch maar eens
vragen of alles klopte. Ik werd naar de desk voor verloren bagage
gestuud en samen met 3 andere backpackers moesten we daar een pos
wachten. Ondertussen liep ik even naar Nienke (mijn reisgenootje die
mij kwam ophalen, Superlief!) om te vertellen dat t nog even duurde.
Uiteindelijk alles geregeld. Mijn bagage zou naar het guesthouse
gestuurd worden.
Nienke en ik zijn met de taxi naar het guesthouse gegaan en daar
gingen we vrijwel meteen mee voor een tour door Kampala (de
hoofdstad). We gingen met zijn vieren en onze Afrikaanse gids die in
Kampala woont.
Nu ging ik voor het eerst op een Boda boda (brommertje wat als taxi
word gebruikt) Met zijn 2en zaten we achterop. Echt supervet! In
Kampala aangekomen hebben we wat bezienswaardigheden bezocht zoals een
moskee, een indische tempel, een markt en we hebben 2 kippen geslacht
zien worden!
Bij terugkomst was mijn bagage er nog niet dus zijn Nienke en ik weer
naar het vliegveld gegaan maar daar bleek dat mijn bagege net onderweg
was naar het guesthouse, fijn :)
De volgende morgen zijn we naar Masindi geweest want we wilden naar de
MUrchon Falls en dat is daar vlakbij. De reis was prima te doen en
onderweg zagen we mooie dingen. Ik kreeg nu een beter beeld van hoe de
mensen daar leven en hoe het land eruit ziet.
Rond 17.30 uur kwamen we aan en we zijn daar gelijk alles gaan regelen
voor onze tour. Om 18.30 uur vertrokken we al.
We kregen een gids en we reden in een 4x4 auto. Op de camping
aangekomen kregen we ons dinner. Dat was in gezelschap van heeel veel
vieze insecten. daarna zijn we gaan slapen in onze Banda (Kleihuisje).
De volgende morgen stonden we om 5 uur 's morgens op voor een
gameride. Het was ontzettend gaaf. We gingen met de auto op een bot
naar de andere kant en daar zagen we onwijs veel dieren en ook echt
dichtbij. We hebben een luipaard gezien, giraffen, antilopen,
buffelo's en nijlpaarden.
Na deze rit zijn we terug gegaan voor de luch en na de luch hebben we
een 17 km lange boottocht gemaakt. Nu zagen we dezelfde soorten dieren
als net maar ook olifanten en krokodillen. . Ten slotte kwamen we aan
bij de waterval. In eerste instantie viel het een beetje tegen. De
boot keerde terug en wij werden samen met 3 andere mensen gedropt voor
een hike. De mensen in de boot moesten allemaal een beetje lachen dat
zij e niet uit hoefde want het zag er best heftig uit maar ik had het
voor geen goud willen missen. Eenmaal bij de top aangekomen was het
uitzicht zo ontzettend mooi. Onbeschrijfelijk!
Na de watervallen zat de dag erop en werden we weer naar Masindi
gereden 150 km verdeop. Het was een spannende terugrit want het
regende en de weg zat vol hobbels en gaten en hij reed er met een
noodvaart overheen.
Die avond hebben we in een guesthouse geslapen met eigen badkamer.
De volgende morgen gingen we weer verder reizen. We gingen met een
Boda boda naar de taxi plaats. Daar zagen we 2 kindjes van een jaar of
3 staan, echt superschattig! Ik gaf ze allebei een Minnie Mouse
sticker op hun handjes. Eerste keken ze een beetje onzeker maar naar
die sticker keken ze alkaar aan met een grote glimlach. Zo schattig!
Helaas kwam de bus eraan en moesten we verder. Het was erg knus in de
bus. Iedereen zit in die busjes helemaal opgepropt tegen elkaar aan.
We moesten na een tijdje overstappen. De mensen van de andere bus
deden een beetje vreemd en nadat we onze tassen in de bus gelegd
hadden zeiden ze steeds: 'moeten jullie geen eten halen, moeten jullie
niet naar het toilet' alsof ze ons weg wilden hebben. We gingen even
in de bus zitten en daar zaten al wat mensen in. Onder andere een
moeder met een klein kindje. Ik ging wat liedjes met het kindje zingen
en ze deed me precies na, zo leuk!
Op een gegeven moment moest ik toch echt naar het toilet en al die
mensen waren ook uit de bus. We hadden al 2 uur staan wachten, we
waren 5 minuten weg en de bus was weg met al onze bagage. Heel vreemd.
Na 20 minuten kwam het weer terug maar er zat toch niets boeiends in
onze tassen.
Nog even gewacht en toen gingen we eindelijk. Het was echt ziek. Eerst
hebben we zo lang moeten wachten en nu vlogen we echt de weg over.
Nienke en ik hebben echt een paar keer gedacht nu vallen we om
ofzoiets maar gelukkig haalden we het heelhuids. We hebben onderweg
wel het 'echte' afrika gezien. Alleen maar zandwegen en klei huisjes
en hutjes, mooie vrouwen met hun zwierige rokken en jurken en manden
op hun hoofen en baby's achterop hun rug gebonden. Heel mooi.
In het volgende plaatsje moesten we weer overstappen maar het was al
laat dus de buschauffeur had voor ons een lift geregeld. Heel lief! De
mensen zijn erg behulpzaam. We konden mee rijden met 3 mannen die wijn
verkochten. De hele auto zat volgeladen met dozen wijn, het zakte
bjina door zijn as maar daar gingen we.
onderweg kletsten we wat met de mannen en ik vroeg of 1 van de mannen
wat wilden zingen voor ons. Dat deed hij en een andere man deed ook
mee. Het was zo mooi om daar naar te luisteren en ondertussen die
mooie mensen en die mooie omgeving buiten te zien. Heel ontroerend!
Nu moet ik weer gaan, ik hoop dat ik snel verder kan schrijven.
xx

  • 11 November 2012 - 21:41

    Raymonda:

    Hey tam. Weer heerlijk om je verhalen te lezen. Geniet ervan!!
    Liefs raymonda

  • 11 November 2012 - 21:41

    Raymonda:

    Hey tam. Weer heerlijk om je verhalen te lezen. Geniet ervan!!
    Liefs raymonda

  • 12 November 2012 - 17:00

    Metin:

    Cool!

  • 12 November 2012 - 23:10

    Connie:

    Enorm gaaf om mee te maken lijkt me! Heel veel plezier. Doe voorzichtig hé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Nov. 2010
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 41116

Voorgaande reizen:

20 November 2010 - 30 November -0001

De wereld rond

Landen bezocht: