Mae Hon Song Loop & Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Bergstra - WaarBenJij.nu Mae Hon Song Loop & Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Bergstra - WaarBenJij.nu

Mae Hon Song Loop & Chiang Mai

Door: lippenbalsum

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 April 2012 | Thailand, Bangkok

Vervolg..
Tim en ik zijn nog wat gaan drinken en daarna zijn we gaan slapen. Ik had een Bungalow voor mezelf met hangmat buiten, buiten dus nog ff gechilled in de hangmat.
De volgende morgen weer in de hangmat tot de jongens wakker waren en klaar waren. We gingen vandaag naar Mae Hong Son. Onderweg zijn we langs een olifantenkamp gereden. Daar konden we een uur op een olifant rijden en in de rivier met ze spelen. Dat was echt zoooo super vet!! We reden eerst op de olifanten hun dooie gemak naar de rivier en daar gingen de olifanten los haha. Dan zaten we op hun rug en dan lieten ze zich op hun zij vallen in het water of ze begonnen kei hard te schudden. Dan leek t net of je op zo´n rodeo stier zat, dat was echt vet! Ook spoten ze ons nat met hun slurf. Na de olifanten zijn we weer verder gereden maar het was inmiddels al 15.00 uur dus we moesten wel flink door rijden. Dus weer heel de weg ongeveer 90 gereden maar dat was minder omdat de weg vol zit met super scherpe bochten van ongeveer 45 graden. Nu dus weer best wat gemist van de omgeving :).. ik had soms liever wel gehad dat ik alleen was gegaan, t was wel gezellig maar ik moest me steeds aan hun tempo houden anders raakte ik ver achter. Rond een uur of 18.00 uur kwamen we aan in Mae Hong Son, daar hebben we een hotel genomen, was wel luxe. Die nacht heerlijk geslapen.
De volgende morgen zijn we naar een plaats gereden waar ik de naam niet meer van weet.
Was echt een SUPER MOOIE omgeving maar weer gingen we snel.. maar de omgeving was adembenemend.
Aan het einde van de dag kwamen we in het plaatsje aan. T was wel grappig want hoe verder we van Chiang Mai vandaan waren hoe lastiger t was om een guesthouse te vinden en ook waren er in die plaatsen helemaal geen internetcafés en het was echt alleen maar Thais eten en niks te doen daar. We hebben die nacht weer in een hotel geslapen alleen deze was iets minder luxe maar nog wel luxer als de guesthouses ;) De volgende morgen vertrokken we naar Mae Chaem, nu was de Belg wel wat moe want nu stopte hij overal. In de dagen dat we de loop deden zijn we wel een paar keer bij watervallen gestopt. Die waren erg mooi om te zien. Één keer zijn we ook in een vleermuizen grot geweest, we zagen geen vleermuis dat vonden we erg jammer. Uiteindelijk hadden we er 1 gezien. Shandor de Belg en Tim gingen via een andere uitgang naar buiten maar daar durfde ik niet langs want dat was erg hoog en moeilijk te beklimmen. Ik stond dus zo even naar ze te kijken en toen ze eruit waren ging ik terug de grot in om via de andere uitgang eruit te komen. Ik liep door de grot heen en ineens vlogen er super veel vleermuizen weg.. ze waren geschrokken van me denk ik. Ik ben dus toch maar via dezelfde uitgang naar buiten gegaan als Shandor en Tim :)
Ook kwamen er langs veel dorpjes in de bergen. Dat vind ik zo vet om te zien, hoe die mensen leven. T waren allemaal hutjes en hele kleine dorpjes. De mensen die er leefden waren heel vies en droegen warme kleding. Veel ervan droegen nog een winter jas en sommige hadden zelfs een wollen muts op. Ze waren wel allemaal super vriendelijk op één dorp na. Echt geweldig om te zien. Één keer waren we bij een waterval en toen kwamen er 2 jongens aan rijden. Ze deden hun shirt uit maar sprongen met hun spijkerbroeken in de waterval, daarna weer shirt aan en winterjas en toen gingen ze weer, echt grappig! Ik heb ook wel gehoord dat ze hier bang zijn voor de zon dus ik denk dat ze zich daardoor zo kleden.
Gisteren kwamen we weer aan in Chiang Mai, t voelde echt als thuis komen hoe gek dat ook is. Ik ben zo blij weer hier te zijn. T is zo leuk en relaxt hier, maar wel heel veel te doen.
Gisteren wilde ik uit maar we hadden een oliemassage genomen om 22.00 uur en daarna was ik helemaal afgedraaid. Ik kon mijn ogen bijna niet meer open houden dus ik was toch maar gaan slapen. Vandaag heb ik niet veel gedaan, met wat mensen geklets en lekker rustig aan gedaan. Over 10 minuten heb ik afgesproken met een groep, we gaan wat eten en daarna feesten tot morgen ochtend omdat het onze laatste avond is :) Ik vertrek morgen met de bus naar Bangkok en vanaf daar neem ik het vliegtuig naar Phuket. Daar dus weer een nieuw avontuur :) see you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Nov. 2010
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 41173

Voorgaande reizen:

20 November 2010 - 30 November -0001

De wereld rond

Landen bezocht: